News!!
  • Arab Saudi buka sempadan untuk jemaah haji Qatar

    KAHERAH – Arab Saudi berkata kelmarin bahawa pihaknya mengalukan-alukan kedatangan rakyat Qatar untuk menunaikan ibadah haji pada tahun ini selepas negara itu memutuskan hubungan diplomatik dengan Doha pada 5 Jun lalu. Satu kenyataan yang dikeluarkan oleh Saudi Press Agency [...]
  • 13 disahkan terbunuh, polis tembak mati 4 suspek

    Jumaat, 18 Ogos 2017:  SERAMAI 13 orang disahkan terbunuh dalam kejadian rempuhan van manakala lebih 100 orang cedera termasuk yang parah dalam kejadian petang Khamis semalam. Agensi berita China Xinhua yang memetik jurucakap kerajaan Sepanyol berkata, pihak berkuasa sedang [...]
  • Dibunuh di restoran ketika makan bersama teman wanita

    RANTAU PANJANG: Seorang lelaki berusia 33 tahun maut akibat ditikam dalam sebuah restoran makanan segera di Gual Tinggi, di sini petang tadi. Mangsa yang maut dikenali sebagai Lee Boon Guan. Menurut Ketua Polis Daerah Pasir Mas, Asisten Komisioner Ibrahim Saad, mangsa ditikam [...]
  • Tahu anak 12 tahun diratah teman lelaki ibu melalui dairi

    KUALA LUMPUR: Tindakan seorang ibu membaca diari anak perempuannya yang berusia 12 tahun membongkar perlakuan keji teman lelaki wanita terbabit yang merogol anaknya berulang kali. Ketua Polis Daerah Kajang, Asisten Komisioner Ahmad Dzaffir Mohd Yusoff berkata, ibu mangsa [...]
  • Cacat kekal disimbah asid bekas isteri kerana ingin berpoligami

    JELI 15 OGOS 2017: “Walaupun saya disimbah asid di muka hingga mencacatkan sebahagian wajah, saya tidak berdendam dengan bekas isteri. “Sudah lama saya maafkan dia (bekas isteri) kerana mahu hidup dengan tenang dan bahagia bersama isteri sekarang,” kata Tuan Azaman Tuan [...]

Artikel Terkini

  • Arab Saudi buka sempadan untuk jemaah haji Qatar

    August 18, 2017 // 0 Comments

    KAHERAH – Arab Saudi berkata kelmarin bahawa pihaknya mengalukan-alukan kedatangan rakyat Qatar untuk menunaikan ibadah haji pada tahun ini selepas negara itu memutuskan hubungan diplomatik dengan Doha pada 5 Jun lalu. Satu kenyataan yang [...]
  • 13 disahkan terbunuh, polis tembak mati 4 suspek

    August 18, 2017 // 0 Comments

    Jumaat, 18 Ogos 2017:  SERAMAI 13 orang disahkan terbunuh dalam kejadian rempuhan van manakala lebih 100 orang cedera termasuk yang parah dalam kejadian petang Khamis semalam. Agensi berita China Xinhua yang memetik jurucakap kerajaan Sepanyol [...]
  • RANTAU PANJANG: Seorang lelaki berusia 33 tahun maut akibat ditikam dalam sebuah restoran makanan segera di Gual Tinggi, di sini petang tadi. Mangsa yang maut dikenali sebagai Lee Boon Guan. Menurut Ketua Polis Daerah Pasir Mas, Asisten Komisioner [...]
  • KUALA LUMPUR: Tindakan seorang ibu membaca diari anak perempuannya yang berusia 12 tahun membongkar perlakuan keji teman lelaki wanita terbabit yang merogol anaknya berulang kali. Ketua Polis Daerah Kajang, Asisten Komisioner Ahmad Dzaffir Mohd [...]
  • JELI 15 OGOS 2017: “Walaupun saya disimbah asid di muka hingga mencacatkan sebahagian wajah, saya tidak berdendam dengan bekas isteri. “Sudah lama saya maafkan dia (bekas isteri) kerana mahu hidup dengan tenang dan bahagia bersama isteri [...]
  • KEKECOHAN ‘NOTHING TO HIDE 2.0 SENGAJA DIRANCANG. PERUSUH MAHU CEDERAKAN TUN – ARMADA Begitu banyak insiden kekasaran sepanjang kempen politik tanah air menunjukkan bahawa scenario politik negara sudah berada di tahap buntu. KETUA Pemuda [...]
  • Kemelut FIC, Isa Samad ditahan

    August 16, 2017 // 0 Comments

    PUTRAJAYA, 16 OGOS 2017 – Bekas Pengerusi Felda Global Ventures Holdings Berhad (FGV), Tan Sri Mohd. Isa Abdul Samad ditahan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) di sini semalam bagi membantu siasatan berhubung kes pembelian dua buah [...]
  • Kuala Lumpur, 15 Ogos – Seorang lelaki mendakwa dia terpaksa menanggung derita selama hampir dua tahun selepas diperlakukan seperti hamba seks oleh isteri sendiri yang sanggup merotannya apabila dia menolak untuk melakukan hubungan intim yang [...]
  • KEPALA BATAS: Rakaman video seorang remaja ditangkap dan dibelasah penduduk kampung selepas didakwa cuba menyamun seorang warga emas di Kampung Kubang Menerong, Tasek Gelugor petang Rabu tular dilaman media sosial hari ini. Menerusi tiga video yang [...]
  • Hati-hati sertai korban luar negara

    August 12, 2017 // 0 Comments

    KUANTAN 12 Ogos 2017 – Orang ramai, khususnya umat Islam dinasihatkan supaya berhati-hati menyertai ibadah korban di luar negara dengan meneliti tawaran pihak penganjur ekoran terdapat penawaran harga lebih rendah untuk satu bahagian haiwan [...]

Bisnes & Perniagaan

Agama

Highlight

  • Tips Jodoh Budak U dan Kolej

    March 4, 2016 // 71 Comments

    Ini bukan nak cerita pasal orang lain tapi saya sendiri. Dulu kalau di Universiti abg jarang-jarang ada kehidupan kosong yang tiada bergirlfriend. Bukan nak kata handsome sangat tetapi dari kecil [...]
  • Kisah Peti Ais Wak Ros

    February 24, 2016 // 48 Comments

      Ini ialah rumah tempat saya dibesarkan, dah jadi rumah tinggal dah sekarang ni. Rumput dan lalang pun dah tinggi-tinggi. Tiada penghawa dingin, tiada Nintendo, tiada iPad, tiada komputer, [...]
  • Mengapa pendidikan di Malaysia mundur?

    November 24, 2016 // 32 Comments

    Minggu lepas, saya dijemput bersama memberi perkongsian tentang pemerkasaan Gen-X dan Y dalam dunia hari ini di Institut Tadbiran Awam Negara (INTAN) Sabah. Ia dihadiri sekitar 500 orang peserta yang [...]
  • Kenapa Hari ini Ramai yang Mati Muda

    November 22, 2016 // 24 Comments

      Saya membesar semasa zaman yang mana tinggal di taman perumahan hanya orang kaya atau pekerja kerajaan bergaji tetap. Saya juga ingat zaman saya kecil dahulu, rumah kampung kecil pacak 4 tiang [...]
  • 22 Gambar Iceland boleh buat orang pengsan

    October 17, 2016 // 20 Comments

    Macammana? BErani tak? MESTI MAHAL KAN KALAU NAK KE ICELAND?? Kenapa semua pakej mahal-mahal jer kalau nak ke Iceland? Biasa punya pakej pun dah RM12-15 ribu seorang kerana banyak sebab. Tiada [...]
  • Kalau belum makan, kita terus hilang selera nak makan. Kalau dah makan mungkin sia-sia sahaja kalau terkeluar semula. Tapi ini realitinya. Pengalaman kami sendiri, dah sampai teruk meragamnya perut [...]

Kembara

  • Jika ada kontroversi yang kita tak sengaja buat (mana ada orang sempurna kan?) atau yang kita terpalit kerana berada dalam kalangan orang yang kena kontroversi itu (walaupun benda tu tak salahpun… tapi netizen kan mahasuci dan mahabetul)… lalu apa kita nak buat?  tutup kedai?  menangis di bucu tiang?  hantuk kepala ke dinding sampai dinding pecah?  Tutup FB?  tutup IG? ATAUPUN…. TUNGGANG saja kontroversi itu untuk menjadi ruang promosi PERCUMA! Nak menangispun orang tetap [...]
  • Tular pada waktu ini bila Dato’ Aliff Syukri yang terkenal dengan gelaran Abang Terlajak Laris (ATL) yang memuat naik status di instagramnya yang menyatakan sedih bila kena halau dari restoran kerana bawa makanan luar. Sikap beliau mengundang satu kritikan pedas dari Chef selebriti Malaysia Chef Wan untuk menyelar tindakan itu seolah-olah ia satu tindakan kebudak-budakan. Namun begitu, tidak semena-mena syarikat pengendali pelancongan yang popular dengan gaya pengembaraan yang membawa [...]
  • Kalau travel, penginapan semua orang mahu jimat. Aku pahamlah. Lebih lagi datang UK atau Eropah. Duit ringgit sudah tenat, buat apa nak bayar mahal. Takat tidur, mandi berak saja. Tapi agak-agaklah. Aku nak share sikit macam mana kami host di UK layan tamu berbudaya Asia (kalau sebut Malaysia nanti kau merajuk). 1. Namanya homestay. Home tu kan rumah. Jangan expect service macam hotel. Ciri utama mahu bayar murah, tapi service mahu 5 bintang. Eh! Homestay tiada bell boi lah suruh angkat beg [...]
  • Aperture Tips

    July 7, 2017 // 0 Comments

    “Apakah itu Aperture?” dengan penerangan yang amat mudah. -Aperture Aperture adalah salah satu daripada tiga pancang asas yang perlu kita ketahui dan wajib dikuasai di dalam fotografi. Dua lagi adalah ISO dan Shutter Speed. Senang cakap kalau tak tahu tiga benda wajib ni memang takkan boleh hasilkan gambar yang cantik. Aperture hanya terletak di dalam LENS tidak di dalam badan kamera. Semakin besar pembukaan Aperture itu semakin banyak cahaya akan masuk dan gambar juga akan lebih banyak [...]
  • Tips guna Google Maps tanpa internet

    July 6, 2017 // 1 Comment

    Google Maps merupakan salah satu applikasi navigasi utama bagi seorang pengembara. Google maps juga membenarkan anda untuk menggunakan applikasi ini tanpa penggunaan internet. Kami kongsikan caranya di sini ​​   1. Pastikan anda mempunyai akses internet dahulu. 2. Pilih lokasi yang anda ingin pergi, apabila google maps sudah mengesan lokasi tersebut, tekan pada “perkataan Milan tersebut” bukan pada “route” ​​   3. Apabila anda klik pada [...]

Politik

Keluarga

Fesyen